De
kracht
van
geven
Expertise delen
De presentatie die ik gaf tijdens de verkiezing van de Commercieel Directeur van het Jaar in 2014 was een van de spannendste die ooit heb gegeven. Voor een publiek van 500 man telt de klok de vijf minuten die je krijgt om het publiek te overtuigen van jouw verhaal genadeloos af.
Nadat ik de titel won, ben ik in de loop van de jaren meer en meer gevraagd om mijn verhaal te houden. Hoe we het voor elkaar kregen om van de achtste en daarmee laatste plaats in dienstverlening naar de eerste plaats te komen. En dat vervolgens zes jaar op rij vasthouden. Om te delen welke olympische & paralympische lessen er liggen achter de groei van een NPS van -54 naar +30. Met als gevolg een verdubbeling in marktaandeel van 10% naar 20%.
Nadat ik de titel won, ben ik in de loop van de jaren meer en meer gevraagd om mijn verhaal te houden. Hoe we het voor elkaar kregen om van de achtste en daarmee laatste plaats in dienstverlening naar de eerste plaats te komen. En dat vervolgens zes jaar op rij vasthouden. Om te delen welke olympische & paralympische lessen er liggen achter de groei van een NPS van -54 naar +30. Met als gevolg een verdubbeling in marktaandeel van 10% naar 20%.
Tijdens de integratie van Delta Lloyd en Nationale Nederlanden pasten we dezelfde lessen op basis van de Kracht van geven toe. Deze keer schoot de NPS omhoog van -48 naar +17, halveerden de kosten en steeg onze omzet. Op basis van deze prestaties werd ik in 2019 verkozen tot Meest invloedrijke commerciële professional van Nederland.
In 2020 nam ik de tijd om mijn twaalf jaar ervaring als Directeur Marketing & Sales uit te werken in het boek Geven is leven. Al mijn inzichten, initiatieven en inspiratiebronnen over een klantgerichte cultuur op basis van de Kracht van geven heb ik toevertrouwd aan het papier.
Nu is het tijd om weer te gaan doen wat ik het liefst doe: mijn kennis en expertise delen tijdens inspiratiesessies en master classes.
In 2020 nam ik de tijd om mijn twaalf jaar ervaring als Directeur Marketing & Sales uit te werken in het boek Geven is leven. Al mijn inzichten, initiatieven en inspiratiebronnen over een klantgerichte cultuur op basis van de Kracht van geven heb ik toevertrouwd aan het papier.
Nu is het tijd om weer te gaan doen wat ik het liefst doe: mijn kennis en expertise delen tijdens inspiratiesessies en master classes.
Inspiratiesessie
voor alle medewerkers
Zoek jij een spreker die echt weet wat het is om te bouwen aan een klantgerichte cultuur en voor de broodnodige inspiratie zorgt?
Ik neem je mee op een optimistische reis naar goud en geluk. Boordevol met (levens)lessen en concrete anekdotes uit mijn twaalf jaar ervaring als Directeur Marketing & Sales. Hoe je op basis olympische & paralympische tips een gave en winnende cultuur kunt neerzetten.
Op basis van de thema’s die bij jou spelen, maken we er een onvergetelijke en op maat gemaakte sessie van. Ik kijk er nu al naar uit!
Masterclass
voor marketing- en salesexperts
Hoe kunnen Marketing en Sales samen succesvol zijn in je organisatie? Zorgen dat ze de oren en ogen van het bedrijf zijn en een belangrijke bijdrage leveren aan de toekomst van een klantgerichte onderneming? Graag help ik je in deze masterclass; ik put uit alle ins en outs van mijn twaalf jaar ervaring.
Krijg een impressie
"Wim heeft ons zeer energiek en enthousiast meegenomen in de wijze waarop je kunt werken aan een klantgerichte cultuur op basis van de kracht van geven. Je merkt dat hij uit het veld komt en als een van de weinige sprekers echt weet hoe het is om zo’n cultuur te bereiken. Een absolute aanrader!"
Bas de Reus
CEO Fujitsu
Bas de Reus
CEO Fujitsu
"Wat was het een inspirerende sessie! Niemand kan zo enthousiast vertellen als Wim hoe je persoonlijk gelukkiger en zakelijk succesvoller kan worden door simpelweg meer te geven."
André Rog
Director Owner Conceptbenefits
André Rog
Director Owner Conceptbenefits
"Als iemand begrijpt hoe je business, topsport en doelen bereiken combineert, is Wim het wel. Zijn masterclass was smullen. Het is niet voor niets dat hij onderdeel was van het team dat met Delta Lloyd een gouden SponsorRing in de wacht sleepte. We hebben zelden een verhaal gehoord dat zo inspirerend is en tegelijkertijd zo concreet en waardevol voor ieder bedrijf."
Martijn van der Meulen
Founder & Manager Partner TIG Sports
Martijn van der Meulen
Founder & Manager Partner TIG Sports
Contact opnemen
Voor alle informatie over mogelijkheden kun je met mij direct contact opnemen. De aangeboden presentaties pas ik in overleg graag aan jouw specifieke wensen aan.
Telefoon: 06 204 127 66
E-mail: wim@gevenisleven.nl
Of neem contact op via de contactpagina